sobota 27. listopadu 2010

Míšina nová práce

 Po několika týdnech pracování v SEARS jsem si už zvykla na znuděné zákazníky, naučila se pracovat s pokladnou, zadávat do ní všechny ty čarovné kódy a zvykla si na denodenní vracení zboží od zákazníků. Naučila jsem se pár základních informací o hodinkách i zlatě a jsem schopná strávit i pár hodin v našem oddělení sama a sama prodávat. Přes všechnu spokojenost a radost z práce v SEARS mě začala trápit naše finanční situace. Práce na poloviční úvazek nám sice zaručuje hodně volného času, ale bohužel si nevyděláme tolik, abysme ho strávili jinak  než procházkou po městě nebo koukáním  na telku. Takže mě vlastně každá chvilka mého volného času přišla děsně nevyužitá a promarněná.  Dala jsem se tedy do druhého kola shánění práce a zanesla svůj životopis do několika podniků.
Mým favoritem byla kavárna Second Cup v centru, přímo vedle sídla European Delegation, World Exchange Plaza a dalších významných budov. Second Cup se řadí mezi luxusnější síť kaváren a mají tam výborné Latte Macchiatto i Cappuccino, takže jsem si snila o tom, jak si budu dávat kávičku zadarmo a seznamovat se s bussinessmany a velvyslanci. Řekla jsem si, že tu práci prostě musím získat a tak jsem do té kavárny jezdila tak dvakrát týdně na kafe, snažila se seznámit se zaměstnanci a pokaždé se nezapomněla připomenout, že to jsem já Michaela, co by tam chtěla pracovat. Když mi minulý týden zazvonil mobil, zajásala jsem! Jenže mi bohužel nevolali ze Second Cup, ale z Tima Hortona, který je přímo naproti. A tak jsem si řekla, že na ten pohovor do Tima zkusím zajít, penízky se přece vždycky hodí. Na pohovoru jsem zodpověděla pár jednoduchých otázek, jako například proč je důležité dodržovat osobní hygienu a proč si myslím, že je potřeba být milý na zákazníky a nakonec z jakého důvodu by mě měli do Tima najmout. Než jsem se stačila rozkoukat, měla jsem domluvenou první směnu a dokonce paní managerka přistoupila i na to, že budu v prosinci pracovat na poloviční úvazek, abych to mohla kombinovat se SEARSem a od ledna pak na plný úvazek! Ani jsem nevěděla, jestli mám radost, protože kafe u Tima mě moc nejede, ale zas na druhou stranu tam dělají i polévky a bagety, takže bych se tam vlastně mohla i výhodně najíst. Rozhodla jsem se, že to beru.
Hned první směna mě ale totálně dostala. Managerka, která mě najmula si vzala 14 dní dovolenou, takže mě v můj první pracovní den přivítala vedoucí směny. Vzala mě do „zázemí“ podniku, abych podepsala potřebné dokumenty. „Zázemí“ se skládalo z jednoho umaštěného stolku velikosti 50cm na 50cm, obloženého drobky, síťkami na vlasy a starými novinami. „Nic tam zbytečně nevyplňuj, jen to podepiš tam kde je to zakřížkovaný a je to..“. Chtěla jsem se zeptat na něco ohledně daní, ale to prý ona neví, to musím počkat až tam bude general manager. Vysmrkla jsem tedy pár podpisů na pár papírů a radši se už zbytečně na nic neptala. Ani mě už neudivilo, že po mě nechtěli vidět ani pas, ani pracovní povolení. Zřejmě to tam mají tak trochu „free“. Potom mě posadili k počítači, u kterého probíhalo mé dvoudenní školení.
To mi zpočátku přišlo jako docela dobrý nápad, protože mi v tom počítačovém programu představili celou firmu a pomocí videí mi vysvětlili, jak se přesně co připravuje, představili mi všechny produkty a  po každé sekci mi položili kontrolní otázky a dokud jsme je správně nezodpověděla, tak mě to nepustilo dál. Dobré na tom bylo to, že jsem se dozvěděla všechny důležité informace, podívala jsem se , jak se co připravuje aniž bych se někde pletla a zodpověděla jsem hodně otázek, takže jsem si aspoň několik běžných chyb a omylů prošla už v počítačové podobě a tak aspoň nenaštvala ani zákazníky, ani mé kolegy. Na druhou stranu jsem ale z tohohle způsobu tréninku byla naprosto vyšokovaná ! Bylo to úplně nekonečné a po prvním dni mi to přišlo vážně jako takové vymývání mozku. První hodinu, možná dvě tam pořád jen opakovali, jaká je TH úžasná firma, nejlepší v Severní Americe, má jen kvalitní a čerstvé produkty, splňuje všechny hygienické standardy a je to prostě synonymum čerstvosti, zdravosti, kvality a spokojenosti. Prodavači se usmívali na zákazníky div se jim pusa neroztrhla, všichni zaměstnanci byli přešťastni, že mají tak úžasnou práci a všechno jídlo bylo samozřejmě hrozně moc čerstvé a všichni si na něm báječně pochutnávali. Program plynule přešel do části zabývající se přípravou pokrmů.
 Nejdřív předváděli naprosto čerstvé koblihy a skořicové šneky a podobné čerstvé pečivo. Toto pečivo se vyrábí v obrovské fabrice, kde na pásu jedou desítky koblih. Nejvíc mě dostal detailní  záběr na strojově se smažící koblihy v hektolitrech oleje, doplněný komentářem, něco jako:  „čerstvé koblížky od TH“.. Tyhle výborné, čerstvé koblížky se pak zamrazí a v kamionech rozvezou do provozoven v celé Americe a Kanadě, kde je odborní pekaři „čerstvě“ upečou. Mají opravdu náročnou práci, protože musí hlídat, aby začali péct novou várku přesně ve chvíli, kdy na prodejním pultu zbývá 5 kusů koblih z předešlé várky. Také si musí dávat pozor, aby vyrovnali 12 koblih do třech řad do speciálního pečícího koše a potom samozřejmě, aby zmáčkli správné tlačítko na troubě – tlačítko se symbolem koblihy. Po upečení se koblihy polejí různými druhy polev (které musí mít přesně teplotu 164°F!!) a potom musí koblihy vyrovnat do speciálního koše, do dvou řad po 6ti kusech. A pozor! Nikdy nepokládat koblihy na sebe!
V další části byl návod na přípravu wrapu  s denně čerstvými míchanými vejci. Když mi počítač řekl „za malý okamžik se dozvíte, jak připravit míchaná vejce“, tak jsem zakašlala smíchy a říkám si „tady snad  lidi ani neuměj udělat míchaný vejce :-)..“. Po chvíli jsem ale zjistila, že to vážně není prča, protože tenhle postup přípravy vajec jsem opravdu ještě nikdy neviděla!! První krok: vyndejte zmražená míchaná vejce z mrazáku. Druhý krok: naberte speciální naběračkou půl kila míchaných vajec do pekáče na pečení míchaných vajec. Přilijte 100ml vody. Umístěte pekáč do mikrovlnné trouby a zmáčkněte program č.1. Po dokončení programu číslo jedna promíchejte vejce a stiskněte tlačítko program 2. Vyndejte pekáč z mikrovlnné trouby a vložte ho do ohřívače udržujícího teplotu. Speciálním teploměrem zkontrolujte teplotu vajec.
 A to byste neuhodli, jakým způsobem probíhá příprava čerstvé polívky? V hrnci přivedete vodu k varu, přisypete originální TH polévku z pytlíku a promícháte. Hlavně nezapomeňte, že polévku nesmíte ochutnávat, protože tato předpřipravená polévka nepotřebuje přichucovat! Základem je zkontrolovat teplotu polévky speciálním teploměrem, který před i po použití otřete dezinfekčním hadříkem.
Naprosto čerstvá TH káva, která nemá konkurenci a je připravena z těch nejlepších kávových bobů. Káva se upraží a namele ve fabrice, kde ji přesně naváží do malých pytlíčků. Mojí zodpovědností je připravit kávový filtr, nasypat do něj celý obsah pytlíčku s kávou a zmáčknout tlačítko „konvice“. Konvice se mi pak naplní čerstvou přefiltrovanou kávou, ze které pak po dobu 20ti minut nalévám zákazníkům „čerstvou“ kávu.
Největší pozornost byla ale věnována hygienickým standartům. Po jejich shlédnutí jsem pochopila, proč je všechno u TH tak čerstvé, jak jsem vám popsala. Hygienické nároky jsou totiž tak vysoké, že nějaké smažení vajíček na pánvičce, které by mohlo zapříčinit prsknutí oleje mimo pánvičku je naprosto hygienicky nepřípustné, natož pak hnětení těsta na Muffiny vlastníma rukama!! Takže uvedu pár příkladů. Nůž se po každém zakrojení musí očistit speciálním hadříkem v lososové barvě. Použitá pracovní plocha se musí omýt také lososovým hadříkem a to třikrát. Nejprve na hrubo, speciálním čističem, potom vodou a nakonec přetřít sanitárním čističem. Naopak skrvny u kávovarů se čistí modrým hadříkem a univerzálním čističem. Modrý hadřík se používátaké  na čištění stolů pro zákazníky a na závěr se ještě přetřou sanitáním čističem. Tabule s menu a odpadkové koše se čistí zásadně hadříkem v barvě mandlí. Nádobí se zásadně předmývá, než se dá do myčky a případně se ještě nechá odmočit. Nádobí, které nepřijde do styku se zákazníkem (hrnce, naběračky atd..) se umývají zásadně ručně. První dřez je určen na hrubé mytí saponátem a houbičkou při teplotě 45°C, ve druhém dřezu se nádobí oplachuje v připravené vodě o teplotě 49°C a ve třetím dřezu se nechá odmočit v sanitárním čističi, o teplotě 25°C, ale pozor, nesmí se zapomenout zkontrolovat PH tohoto čističe! Také nesmíme zapomenout na používání ochranných pomůcek,. Při používání přípravku na čištění trouby je povinná dýchací maska, ochranné brýle, gumové rukavice a zástěra. Pro vynášení odpadkového koše speciální ochranné gumové rukavice. A nezapomeňte, že podlaha se vytírá pomocí opisování písmene S.. .
Po prvním dni práce se školícím programem, po shlédnutí několika vypasených kolegyň hrnoucích do sebe čokoládové koblihy a snědení typické TH svačinky jsem strávila několik intimních chvilek na toaletě a po odzvonění mé „pracovní“ doby běžela rovnou do Second Cup na Cappuccinko a prosila, jestli by pro mě neměli práci. K mému neštěstí místní managerka změnila názor a řekla, že si to rozmyslela a že nakonec asi nikoho najímat nebude. A já měla jasno, že se můžu těšit na další zábavný počítačový den! Dnes, když jsem dokončila své školení, pádila jsem si to rovnou domů, kde jsem si vlastníma rukama uhnětla výbornou sekanou, vůbec jsem neměřila její teplotu, ani jsem neměla přesně navážené ingredience a hned po upečení jsem ji podávala na vlastnoručně umytém talíři (jarem s nejistým pH a vodou nekontrolované teploty) a musím říct, že se ještě teď oblizuju!

Žádné komentáře:

Okomentovat